Fredagen på GK

Det började med att jag åkte in till stan och skulle fixa en förklädnad för att skrämma slag på alla damer ute på krogen. Jag promenerade runt omkring i staden och kollade efter roliga saker. Jag hittade först en massa fina saker som jag köpte på en second hand affär och tänkte klä ut mig till zombie. Men efter att jag köpt alla grejer, så fick jag en sådan ångest över inköpet för det kändes som att alla skulle klä ut sig till det.

Sen från ingenstans ringer Lasse att han varit och köpt grejer åt oss, men han vägrade säga vad. Jag lämnar mina grejer hemma och tar med mig en påse guinesse och åker till Lasse. Efter några byten här och där, så stiger jag in hemma hos honom. Jag är jävligt glad över att han köpt klädsel åt oss. Med glädje spridandes över hela kroppen gick jag till vardagsrummet där han hade våra inköpta kläder.

Till min fövåning så hade idioten bara köpt 3st flaköl och två rosa t-shirts med texten "Jag gillar rosa". Jag blev riktigt sur på Lasse som lurade mig att han hade köpt värsta bra grejerna vi skulle ha på. Så var det bara två slitna t-shirts. Jag sa till Lasse att jag vägrar ha på mig det där och han skrattade och instämmde. Han berättade sedan att han var full i torsdags på stan och  tyckte det var en rolig grej att köpa bara.

Vad bra halloween det skulle bli. Vi var inte alls utklädda men hade en jädrans massa öl.


Vi började som vanligt att dricka och skratta tillsammans. Sedan kom Lasses tjejkompisar över som skulle följa med oss till GK idag. Vi satt i Lasses lya och drack öl efter öl efter öl. Till slut var kl 22 och vi var tvugna att beställa efter en taxi. Sagt och gjort så stod en taxi på gatan och skrek efter Lasse. Vi packade varsin systempåse och hoppade in i den. Tyvärr hann jag och Lasse åka iväg i taxin innan damerna var med. Men vi kom på det efter 10min, så vi vände tillbaka och plockade upp dom. Deras miner var inte dom gladaste, men jag lyckades övertala dom att bli glada genom att bjuda dom på lite öl.

Taxi resan tog längre tid än vanligt för jag tror taxi chauffören blåste oss för han såg att vi var fulla och inte tänkte så mycket hur bilen åkte. När vi väl var framme stod en limousin där och blockerade vägen. Lasse som tyckte det var pinsamt att leka stekare med limo öppnade fönstret och skrek "Din jävla söndags åkare". Sedan stannade taxin vid medis för vi ville inte flasha med våran entre. Jag hoppade ur taxin och skrek "SPRING NOTA" och jag sprang iväg ensam. Kvar blev Lasse med röda kinder och var tvungen att flasha sitt VISA-kort för chauffören som såg mindre glad ut när jag sprang iväg. 500kr fattigare kommer Lasse och säger att jag är dum i huvudet som springer iväg. Jag kramade om Lasse och gav han min sista öl. Vi drack upp ölen och började gå mot entren med snubblande steg. Väl vid entren märker vi att tjerjan har lämnat oss. Vi tänker inte mer på det och går dit in och beställer varsin öl.

Några timmars dans och ölande senare bestämmer vi oss för att dra på efterfest hemma hos Lasse, för vi hade ju som sagt massor med öl kvar där. Lasse som kände sig som damernas man ikväll gick fram till divers tjejer och flirtade och försökte få till efterfest. Han fick väl sisådär 5st telefonnummer han skulle ringa sen när vi drar mot Lasse. Han försökte ringa alla men det kom bara fram till "bii biii biii". Tror dom lurade Lasse och gav fel nummer.

Så vi sket i efterfesten för stunden och gick till grillen på medis och skrek "Feta hamburgare, din hale baron". Han gav oss två stycken stora hamburgare som vi käkade fort som fan. Enda felet var att Lasse spillde dressing över sin skjorta. När dom väl satt i våra kistor bestämde vi oss att det ska bli efterfest, så vi ringde till alla damer som fanns i våra telefoner och berättade om Lasses efterfest. Tror det var minst 10st som sa att dom skulle komma. Då tog Lasse och ropade efter en taxi.

Väl inne i taxin skrek vi i takt "fastpris". Chauffören som inte kunde svenska sa "Ja, fastprisen" och körde ändå på taxametern. Vi blev lurade igen.. Denna resa kostade endast 200kr. Jag berättade till Lasse att jag kunde bjuda denna för han körde förra. När vi sedan hoppade av hos Lasse så stod där två damer. Malin och Greta. Vi bjöd in dom och lovade dom en fylla dom sent skulle glömma.

Inne hos Lasse satt vi i hans vardagsrum och pimplade öl efter öl. Tills jag blev så full att jag knappt kommer ihåg vad jag hette. Jag vaknade sedan upp i Lasses soffa med ett leende på läpparna och jag vill ju väcka Lasse och se vad som hände på efterfesten. Vad tror ni man ser? Självklart ligger Lasse i mitten av sängen med båda tjejerna på varsin sida om sig.

Jävla Lasse....



- Typ så här snygg var jag när jag vaknade...



//Bosse på vift

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0