Schteek Måndag #2

Precis vaknat ur min "koma" så att säga... Hade ju schteek måndag igår. De är då backslicken är på topp och man är ute och raggar brudar... eller ja, försöker iallafall!

Ska berätta lite om den! :)


Började med att klockan var runt 15, och man hade införskaffat sig ett par Guinness under dagen, stod lite på kylning så vid den tiden var dom lagom kalla, så de var ju bara att börja korka upp, tanken var egentligen att man bara skulle försöka dricka en och njuta, men ganska så snabbt så insåg jag att de här skulle sluta med en riktig fylla.
Satt helt ensam till och börja med, och lyssnade självklart på ABBA - Lay all your love on me på repeat i någon timme. Kunde inte bli så mycket bättre än så.
Försökte få tag på Bosse, men han vägrade svara.. fittbosse.. han som alltid är taggad på att festa, så svarar han bara inte för de!

Beställde hem lite thaimat till två, men åt för mig själv, ibland får man faktiskt unna sig lite, jag som har varit duktig nu och jobbat lite granna på senare tid så. efter ett X antal Guinness så var de dags för mig att bege mig ner till lokal puben. De är ju där de händer. Satte mig helt ensam och såg några halv taskiga a-lagar morsor stå vid baren och hänga, vinkade till servetrisen (heter de så för killar också?) så kom han och jag beställde lite skumpa och en massa goda drinkar! De ända som var tragisk är att jag satt där helt själv med min skumpa och drinkar. Jag såg hur dom där äckliga morsorna stod och stirrade på mig och försökte skåla med mig, försökte att inte titta dit men alkoholen hade redan börjat tala med mig för länge sen så de var ju bara att skåla med dom och vinka dom till bordet, som jag inte borde ha gjort, dom var på som fan och verkligen försökte ragga på mig, och jag som är så snäll satt och bjöd dom på både skumpa och drinkar, inte bra inte bra tänkte jag för mig själv... satt dära med damerna någon timme bara sedan så vare dags och glida vidare, man kan ju inte bara sitta på lokalpuben på en schteek måndag. Utan man måste ju självklart då glida in till stora staden och visa hur schteek man är. Så beställde en bulle (taxi) som kom efter 15min, och sa lite full som man var "moooot stuuure" han kollade lite snett på mig och va ganska tyst under hela resan medans jag babblade på om helt meningslösa saker till honom.

När man väl var framme så ställde man sig i kön till Whiteroom, för de är ju där alla vi schteekar håller hus! :)

Stod i ett kön och skrek och hojtade lite granna sådära som man brukar göra på fyllan, de visade sig att man inte skulle göra för att komma in, förbannad som man va så sparkade man i luften och i själva verket råkade träffa en motorcykel som stod parkerad, VEM FAN ÅKER BÅGE NU? men men, bågen välte och de hjälpte ju inte att de var en stor kille som ägde bågen som kom springades mot mig, så satte bena på ryggen och sprang mot hötorget.
Sprang för livet mot Kicki's men när fan stängde dom ner? När jag väl stod dära och rykte i dörren så stod de Visby Steakhouse? men men, fanns inte så mycket mer med de och göra, så sprang in på Chaplins där man äntligen fick vara ifred, lite anfådd när man kom in. Gick direkt in till karoke rummet, för de är ju där jag hör hemma!

Gick till baren och beställde lite bira och någon drink för att få lite sötsmak i smaklökarna, som egentligen inte finns kvar av allt skit man har dragit i sig. Satt dära vid ett bord helt ensam och bara såg snygg ut och tittade lite flirtsammt mot alla damer som gick förbi, kom en dam som satte sig vid mig, mycket trevligt faktiskt.. körde med den dära östermalmstugget som bara jag och Bosse kör med, för då vet vi att man får ligga, och hon var ju helt perfekt, hon var inte direkt snygg.. utan jag skulle vilja säga mer att de va direkt på andrahands sorteringen d.vs skadat gods! Men vafan, tänkte ja.. bara för att bruden är ful, ska väll inte fittan behöva få lida?

Satt där och snackade ett tag med henne, och bjöd henne på lite alkoholhaltiga drycker. De hela slutade med att vi tog samma taxi.... hem till henne, ända nackdelen var att hon bodde åt helt fel håll som mig.. väl hemma hos henne så satt vi där i hennes soffa och drack vin och skrattade lite, sedan så började vi hångla lite granna...

Men nånstans dära så vart de någe fel, hon flippade ur eller om de var för att hennes pojkvän stod och bankade på dörren som hon kastade ut mig. Där stod jag mitt i någon förort till Täby eller något liknande. Så de var ju bara att ringa en cabbe och åka hem och festa vidare med sig själv och lyssna på ABBA, men måste ändå säga att gårdagen var ändå sjukt bra, för att vara helt ensam.. man fick ju nästan ligga, och de är nästan bara tack för Bosse's liggknep!

Tro mig, dom fungerar, men se verkligen till att hon är 100% singel är mitt tips till er! :)


Peace out!

//NobbadeLasse!


Kommentarer
Postat av: Anonym

varför har ni inte skrivit om

www.metrobloggen.se/ilovetohate



hon verkar ju vara en trevlig tjej...?



men inte så omtyckt kanske =)

2008-10-29 @ 09:14:52
Postat av: Ofelia

För det första heter det SERVITÖR om det är en man, ditt pucko, och för det andra heter det ALKOHOLIST om man dricker ensam...



Hur var det nu, IQ över 136? Skulle inte tro det, pajas!

2008-10-30 @ 16:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0